the dissident frogman

21 years and 5 months ago

Obscene? My ass! ♠ Obscène? mon cul!

the dissident frogman

Necrothreading much?

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When W. from Merde in France told me about editing a famous photo and mix it with Leonardo da Vinci's Joconde to express our consideration for the French cultural ethnocentrism, state interventionism and back-scratching system of subsidies that feeds the Parisian Comrades but depreciates the production and restricts its diversity, contributing actively to the establishment of a monosemic artistic creation while, at the same time, gargling with a junk multicultural pretense [breathe here], I said: "Oh man, this is hardcore. Is there anything at all that you may eventually respect?"

So, trying to save Lady Lisa's honor and shame, I emphasized the following:

1. Leonardo da Vinci was basically a Macaroni an immigrant, so discrediting his art would be perceived as "racist" by the usual Jew and US haters enlightened and morally superior French nomenklatura.

2. Instead of Mona Lisa, maybe we should have targeted some hollow thought contemporaneous piece of excrements that compensates its superficiality with an obsolescent 1970s sensationalism, like, for instance, this pathetic fashionable exhibit that was already outdated and washed up at the time when, entering with enthusiasm the inevitable and ineffable anal phase, I was just starting to really enjoy soiling my diapers.
Good Lord... The Revenge of the Ancient 1968 Cunt Aesthete From Outer Campus. I thought all of them were drowned during my Beaux Arts years but it looks like some escaped successfully.

Anyway, on a second thought, I understood that nobody would give nobody else's a** about this. So to be really provoking, it was Mona Lisa's finicky duty to face the grumpy guy's flash.

Sorry Mona.

On a third thought - and, to be honest, that's what cut the deal eventually - it came back to my mind that, after all, one of our former Ministry of Culture had a much worse obscenity exposed to the very face of Lady Lisa (besides himself that is) and was apparently very happy with it.



That's were the real obscenity lies.

So I said: "Hell! You're right! Fuck 'em!"

To which he answered: "That's the spirit!"

There you go. Expose yourself to Art.

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Quand W. de Merde in France m'a parlé d'éditer une célèbre photo et de l'inclure dans une image de la Joconde de Léonard de Vinci afin d'exprimer notre considération pour l'ethnocentrisme culturel français, son interventionnisme d'Etat et son système de subventions par copinage qui nourrit les camarades parisiens mais dévalue la production et en limite la diversité, contribuant ainsi activement à l'établissement d'une création artistique monosémique qui, dans le même temps, se gargarise d'un multiculturalisme de pacotille et de façade [respirez ici], j'ai dit: "Oh mec, c'est hard quand même. N'y a-t-il vraiment rien que tu ne respecte finalement ?"

Hors donc, tentant de sauver l'honneur et la pudeur de Dame Lisa, j'ai fait valoir les subséquents arguments :

1. Léonard de Vinci n'était ni plus ni moins qu'un Rital immigré. En conséquence, jeter le discrédit sur son art serait perçu comme "raciste" par l'habituel troupeau de haineux anti-juifs et anti-américains d'éclairés et moralement supérieurs nomenklaturistes français.

2. Au lieu de Mona Lisa, peut-être eussions nous du cibler quelque résidu excrémentiel contemporain d'une pensée creuse qui compense sa superficialité par un obsolescent sensationnalisme tendance 1970 comme, par exemple, cette pitoyable manifestation mondaine pour activistes de salons qui était déjà périmée et ringarde à l'époque où, glissant avec un enthousiasme certain vers l'incontournable et ineffable stade anal je commençais seulement à prendre un réel plaisir à souiller mes couches culottes.
Seigneur... La Revanche du Vieux Con d'Esthète 1968 du Campus Intersidéral. Je croyais qu'ils avaient tous été noyés pendant mes années de Beaux-Arts mais il semble que certains aient réussi à s'enfuir.

Néanmoins, après réflexion, je compris que, globalement, tout le monde se contrefoutrait de cette belle affaire. Pour être réellement provocant, il fallait que la pénible tâche d'affronter l'exhib' du vieux ronchon soit dévolue à Mona Lisa.

Désolé Mona.

Poussant encore plus loin la réflexion - et, pour être honnête, c'est ce qui a finalement scellé l'accord - il m'est revenu à l'esprit qu'après tout, l'un de nos précédents Ministres de la Culture n'avait pas hésité, lui, à présenter de bien pires obscénités à la face de Dame Lisa (mis à part lui-même, c'est entendu) non sans en retirer une certaine satisfaction d'ailleurs.

C'est bien là ce qui constitue la véritable obscénité.

J'ai donc lancé un : "Morbleu! T'as raison! On les emmerde!"

A quoi il a répondu : "C'est ça l'idée!"

Allez-y. Exposez vous à l'Art.




By the way, the mask being done, I thought grumpy guy could very well keep exposing himself.
Life has its little bonuses.

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Comments thread (9)

1816 - Frank P. Hart

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Frogman, Hilarious bit there giving a flash to Mona Lisa. I can tell you a little history about the guy in the trench coat. The original picture was taken in downtown Portland, Oregon in the late 1970s, and to this day that piece of abstract art graces (?) the steets there. (Or at least it did until late 1999, when I ended my four and a half year living stint in a suburb of Portland and came back to North Carolina.) Now, the guy in the picture is Bud Clark, a gentleman who later became mayor of the city of Portland during the latter half of the 1980s and into the early 1990s. Today he is co-owner of a restaurant in the Sylvan Hill area of Portland, and the restaurant sells autographed copies of the original portrait. The restaurant is situated right across from a stop on a mass transit rail line that was put into service in 1998. As you may have guessed, Mr. Clark was an ardent supporter of mass transit, and it's damned curious how he was able to purchase a restaurant that would just happen to be located across from a stop on a future mass transit system. What gifted insight! (NOT!) I have a friend who is also an artist and art teacher, and I gave her one of those autographed original portratis a few years ago. I'm glad Mr. Clark was never *my* mayor, but his restaurant does serve up some good dishes, and I certainly appreciate his views on abstract art.

1818 - the dissident frogman

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  • the dissident frogman France

#2 : Nonobstant le fait qu'on pourrait vous renvoyer à la sagesse populaire (c'est franchement l'hôpital qui se fout de la charité en l'occurrence) votre argument, si tant est que vous en ayez un à présenter, s'invalide de lui-même en raison d'un aspect fondamental dans ce genre de "sport" qui fait toute la différence entre l'Amérique et disons... Au hasard, la France. Cherchez bien. Prenez votre temps. Au fait : "anti-war.org" ? Non vraiment... Vous n'êtes pas sérieux là ? Si ?
Time to take sides

1819 - B-W-P

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Vous cherchez vraiment le mal partout.

1820 - the dissident frogman

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  • the dissident frogman France

En effet. Contrairement à vous d'ailleurs.
Time to take sides

1821 - B-W-P

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En effet, je cherche le bien partout, mais j'ai du mal à le trouver.

1822 - the dissident frogman

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  • the dissident frogman France

Oui, je m'en doutais un peu. Vous n'êtes ni le seul, ni le premier. Dès 1759, Voltaire avait déjà de manière fort plaisante exposé le simplisme de cette " philosophie ». Au lieu de passer vos RTT sur anti-war.org, je ne saurai donc que trop vous conseiller de lire les classiques. (Non, Thierry Meyssan et Michael Moore n'en font pas partie.) Qu'à l'orée du XXIe siècle, quelqu'un tel que vous puisse encore jouer les Pangloss en ce monde dépasse en effet l'entendement et ne méritait finalement pas tant d'attention. En conséquence, bonne journée cybernoïde (puisque sans nom ni surnom sexué, sans email, sans url).
Time to take sides

1823 - B-W-P

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Quel talent.

1824 - Charles

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Come on B-W-P ... you really think DF's site is any less caustic than Indymedia?